loading...

موسسه حقوقي پندار - دفتر وكالت

موسسه حقوقي پندار - دفتر وكالت

بازدید : 242
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

اختلاف بين زوجين مي تواند منجر به طلاق شود كه درخواست طلاق سه حالت دارد : حالت اول به صورت توافقي انجام ميشود كه در اين حالت زوجين هيچ دخالتي در انجام كارهاي دادگاه و طلاق ندارند و بدون حضور آنها و با داشتن وكيل طلاق كارها در عرض يك هفته انجام مي شود در طلاق توافقي زوجين مي توانند باهم توافق كنند كه زوجه در ازاي طلاق مهريه خود را ببخشد يا بخشي را گرفته بخشي را ببخشد و همچنين در مورد بچه و ديگر موارد توافق نمايند.


حالت دوم درخواست طلاق از طرف زوج مي باشد كه در اين مرحله پس از طي مراحل دادگاه و ... كه تقريبال به مدت 4 الي 6 ماه طول مي كشد و زوج مي تواند با رعايت شرايط مقرر قانون مدني و پرداخت كليه حقوق مالي زوجه مهريه، نفقه، اجرت المثل و شرط نصف دارايي در صورتي كه در سند ازدواج آن را امضاء نموده باشد در هر زمان براي طلاق اقدام كند در اين مراحل نيازي به وجود زوج نمي باشد و اجراي صيغه طلاق در دفترخانه بدون حضور زوج انجام خواهد شد.

حالت سوم درخواست طلاق از طرف زوجه ميباشد در اين حالت اگر زوجه در دفتر ازدواج حق طلاق را داشته باشد با مشكلي برخورد نخواهد كرد و ميتواند با طي مراحل دادگاه اقدام به طلاق نمايد اما در غير اين صورت ار آنجايي كه در اسلام حق طلاق با مرد است و زن حق درخواست طلاق را ندارد و نمي تواند بدون اثبات دلايل منطقي براي دادگاه اقدام به طلاق نمايد كه اين دلايل ميتواند شامل موراد زير باشد:
زوجه در صورت اثبات ( عسر و حرج ) زوج مانند اعتياد، محكوميت قطعي و يا استنكاف و يا عجز از پرداخت نفقه، سوء معاشرت و امثال آنها مي تواند دادخواست طلاق بدهد يا ممكن است درخواست طلاق از سوي زن به واسطه كراهتي باشد كه زوجه نسبت به زوج دارد در نتيجه مي تواند در مقابل مالي كه به همسرش مي دهد تقاضاي طلاق كند ( طلاق خلع )

منبع : موسسه حقوقي پندار

بازدید : 228
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

تقريبا ۶۰ سال پيش در روز ۷ اسفند سال ۱۳۳۱ لايحه استقلال وكلا با پافشاري‌هاي دكتر مصدق تصويب شد،وكيل كسي است كه از طرف شخص ديگري ، حقوقي يا حقيقي ،به موجب عقد وكالت براي انجام كاري مأمور مي‌شود.


غالب افراد جامعه مي دانند كه چه حق يا حقوقي دارند، ولي اشكال در اينست كه نمي دانند در صورت نقص آن چگونه بايد آن حق را به دست آورند. پديدۀ احقاق يك امر حقوقي و يك امر فني و تخصصي است كه از طريق مقامات قضائي و بهترين وكيل تهران بايد كسب و حفظ و حمايت شود.بهترين وكيل تهران بايست در كار خود چنان متخصص باشد كه با طرح دعوي اشتباه يا با انتخاب مسير نادرست، باعث تحميل هزينه هاي سنگين زماني و مالي به موكل نشود.

اهميت وكلا

اهميت نقش وكلا در اجراي عدالت تا بدانجاست كه امروزه يكي از اصلي ترين معيارهاي سنجش عدالت دستگاه قضايي در جوامع، حق دفاع و داشتن وكيل و آزادي و استقلال وكلا در انجام وظايف حرفه اي مي باشد؛ زيرا عدالت واقعي محقق نمي گردد مگر اينكه اصحاب دعوي و وكلاي آنان بتوانند بدون هيچ ترس و واهمه اي اظهارات و مدافعات خود را آزادانه بيان نمايند و قاضي نيز بتواند با استقلال تام تصميمات لازم را اتخاذ نمايد.

تخلفات وكلا

وكيل با سوگندي كه مي‌خورد درواقع خود را مقيد و ملتزم به رعايت كليه قوانين دانسته و همواره خود را پايبند به اجراي آن مي‌داند. بنابراين آگاهي نسبت به نظامات و پرهيز از رفتار خلاف آن در ارتقاء امنيت شغلي و جايگاه وكيل در جامعه پيرامون خود داراي اهميت خاصي است.حداقل مجازات، براي متخلفان حرفه وكالت توبيخ و حداكثر مجازات محروميت دائم از شغل وكالت است.

وظايف حرفه اي وكيل نسبت به موكل را در يك تقسيم بندي ۳ گانه به شرح ذيل مورد بررسي قرار مي دهيم:

۱- وظايف و تعهدات قراردادي

۲- وظايف و الزامات قانوني

۳- وظايف اخلاقي

منبع : موسسه حقوقي پندار

بازدید : 259
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مطالبه اجرت المثل ايام زوجيت يكي از همان حقوق ويژه‌اي است كه شرع و قانون براي زنان در نظر گرفته است. زن وظايف خاصي در زندگي زناشويي دارد كه توسط قانون و شرع برشمرده شده است.

زوجه پس از ازدواج وظايفي را بر عهده مي‌گيرد كه شامل تمكين عام و تمكين خاص است. مطابق قانون به محض ازدواج، ميان زوجين وظايف و تكاليفي برقرار مي‌شود كه آنها بايد نسبت به يكديگر آن را انجام دهند،در اين موضوع زن شرعا نمي‌تواند بدون اجازه همسرش از خانه خارج و يا كاري كه همسر راضي نباشد را شرعا انجام دهد . ادامه تحصيل و كار كردن زن در خارج از منزل نيز بايد با اجازه شوهر باشد، هر چند در حال حاضر بسياري از زنان اين حقوق را در عقدنامه دريافت مي‌كنند.



شرايط دريافت اجرت المثل چيست؟

طلاق از طرفه زوجه نباشد

فقدان قصد تبرع

مطالبه اجرت المثل ايام زوجيت بعد از طلاق


در صورتي كه طلاق توافقي نباشد، دادگاه، معمولا تكليف حقوق مالي زوجه را در صورتجلسه و راي صادره تعيين مي‌كند اما اگر طرفين توافق كنند كه مطالبه اجرت المثل قبل از طلاق نباشد و مرد، اجرت المثل را بعد از طلاق بپردازد، در اين حالت امكان مطالبه اجرت المثل بعد از طلاق با توجه به توافق طرفين وجود دارد.

منبع : موسسه حقوقي پندار

بازدید : 237
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

تجاوز جنسي به معني انجام نزديكي جنسي با فرد، بدون رضايت اوست. تجاوز جنسي تنها يك حمله فيزيكي و جنسي نيست، بلكه آسيب عميق روحي و رواني نيز بهمراه دارد متجاوز جنسي كسي است كه با توسل به خشونت و تهديد و ضرب و جرح، شخص ديگري را به مقاربت جنسي به هر صورت وادار نمايند،در قانون شرع و اسلام، وجود ۴ شاهد يا ۴ بار اقرار متهم نزد قاضي، براي اثبات جرم تجاوز به عنف الزامي است؛تجاوز جنسي تنها زنان جامعه را تهديد نمي كند بلكه كودكان ( پسر و يا دختر ) را نيز مورد تهديد قرار مي دهد.

به عنوان قرباني يك جرم شما در بسياري از شرايط مي توانيد از كمك يك وكيل تجاوز جنسي يا مشاور حقوقي برخوردار باشيد.

وكيل تجاوز-جنسي

تشخيص تجاوز جنسي و مقدار آزار و اذيت شخص تجاوز شده به عهده وكيل تجاوز جنسي نيست بلكه اين كار به عهده پزشكي قانوني است،اگر فرد تجاوز شده بعد از انجام آزار و اذيت وارد شده از متهم شده شكايت نمايد كارهاي آن پس از مراجعه به پزشك قانوني پيگيري و انجام ميشود اما اگر فاصله بين تجاوز و شكايت طولاني باشد هيچ راهي براي اثبات اين كار وجود ندارد.


منبع : موسسه حقوقي پندار

بازدید : 267
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

وكيل ملكي

وكيل ملكي مجرب كيست؟ وكيل پايه يك امور اراضي و املاك چه خصوصياتي بايد داشته باشد؟ همچنين وكيل ملك خبره در چه پرونده هايي تبحر و تجربه دارد؟ متداول ترين دعاوي ملكي كدام ها هستند؟ و سوالات و اطلاعاتي از اين دست را در اين مقاله شرح داده ايم.

دعاوي امور ملكي چگونه دعاويي هستند؟

دعاوي ملكي از جمله دعاويي است كه بسته به نوع و موضوع آن مي تواند جنبه حقوقي، كيفري و يا تلفيقي از هر دو را داشته باشد.

موضوع دعاوي ملكي به نوعي به موضوع بين اموال غير منقول و انسان مربوط مي شود كه با توجه به نوع زمين و املاك و نوع كاربري آن ها در كشور ما نظام حقوقي متفاوتي در اين رابطه وجود دارد.

در امور و دعاوي املاك، مستغلات و اراضي موارد و دعاوي اي مطرح است كه لازم است توسط وكيل ملك و وكيل ملكي و متخصصين و وكلايي كه در زمينه املاك فعاليت مي كنند و داراي و تبحر و تجربه هستند پيگيري و انجام شود.

وكيل ملكي مجرب كيست؟

وكيل متخصص امور ملكي چه خصوصياتي دارد؟

۱. يكي از معيار هاي تشخيص يك وكيل ملكي خوب و مجرب، ميزان تجربه وي است.

عليرغم آنكه تمام وكلاي دادگستري امكان بررسي و قبول وكالت در تمامي پروندهاي ثبتي، كيفري، حقوقي، ملكي و خانواده و غيره را دارند، اما تجربه يك وكيل ملك به عنوان وكيل ملكي پايه يك خبره در زمينه امور مرتبط با املاك و اراضي باعث مي شود تا وي بتواند با درصد موفقيت بالاتري در تمامي دعاوي ملكي نظير تقسيم و افراز ملك مشاع، خلع يد، قلع بنا، تخليه ملك، الزام به تنظيم سند رسمي، مطالبه اجرت المثل ايام تصرف، ابطال سند، تعديل و افزايش اجاره بها و غيره قبول وكالت نمايد.

۲. از ديگر معيارهاي مهم يك وكيل ملكي مجرب دانش حقوقي و تسلط علمي وي در زمينه هاي مختلف حقوقي،كيفري و ثبتي امور املاك، اراضي و مستغلات است و بايد ضمن آشنايي با قوانين و مقررات مربوطه، با آراء وحدت رويه ديوان عالي كشور، آراء وحدت رويه ديوان عدالت اداري، نظريات مشورتي اداره حقوقي قوه قضاييه، نظريات اساتيد برجسته علم حقوق و دكترين و همچنين رويه مرسوم محاكم و دادگاه هاي كشور نيز آشنايي كافي داشته باشد.

ملك به چه معناست؟!

ملك كلمه اي عربي است كه وارد زبان فارسي شده است و بر اساس نوع تلفظ معاني گوناگوني دارد. تمام دارايي هاي غير منقول، در رديف ملك قرار مي گيرند. ملك انواعي دارد كه مهترين آنها ملك مشاعي و ملك مفروز مي باشد. ملك مشاعي به ملكي گفته مي شود كه دو نفر يا بيشتر، در تمامي جزء جزء ملك ، به نسبت سهم خود داراي ملكيت مي باشند و ملك مفروز، ملكي است كه در مالكيت يك شخص اعم از حقيقي يا حقوقي قرار دارد.

ممكن است مالكيت يك شخص در ملك خود هم به نحوء مشاع باشد و هم به نحوه مفروز، مانند مالكيت آپارتمان، كه قسمت اختصاصي در مالكيت اختصاصي و مفروز و قسمت مشاعي مانند راه پله ها و حياط، در مالكيت مشاعي، قرار دارد.

وكيل ملك پايه يك با تجربه و خبره به عنوان يك وكيل ملكي مجرب قبل از هر چيز بايد نسبت اصل و معنا و مفهوم موضوع ملك آشنايي داشته باشد.

عرصه و اعيان چه تفاوتي با هم دارند؟

ملك به عرصه و اعيان تقسيم مي شود. در هر ملكي كه بنايي ساخته شده ، «زمين يا عرصه» ناميده مي شود و بناي احداثي بر روي زمين، «اعيان» ناميده مي شود.گاهي اوقات امكان دارد مالك اعياني از مالكيت عرصه سهمي نداشته باشد و يا بالعكس.

حقوق متعلق به املاك و مالك كدام موارد است؟

۱) حق تصرف و سلطه بر اموال

مالك ، حق هر گونه تصرف و استفاده از ملك خود را دارد به شرطي كه اولا مزاحمتي براي اشخاص ثالث يا همسايگان نداشته باشد و ثانيا اين استيلا بر مال و ملك در حدود متعارف باشد و هيچ كس حق ندارد بجز به حكم قانون مال را از تصرف مالك آن خارج نمايد.

۲) مالكيت بر محصول ملك

كليه گياهان و درختهاي رشد كرده در ملك و يا ميوه هاي متعلق به درختان هر ملكي، به تعبيت از مالكيت ملك، در مالكيت صاحب ملك، قرار مي گيرد.

حقوقي كه اشخاص ثالث در ملك شخص ديگر دارند

۱) حق انتفاع

مالك مي تواند بر اساس يكي از عقود، اجاره، وكالت، امانت و يا درهر قالبي حق انتفاع ملك خويش را به اشخاص ثالث واگذار نمايد. در هر صورت تسلط و تصرف ملك ديگري به عنوان استفاده از حق انتفاع، در حكم امانت است.

۲) حق وقف

هر مالكي مي تواند با رعايت شرايط نسبت به حبس عين مال و قراردادن منفعت آن براي هدف مشروعي، مال خود را وقف نمايد. وقف مال مي تواند براي استفاده عام مردم باشد يا براي شخص يا اشخاص معيني.

شخص كه قصد وقف كردن مال خود را دارد بايد شرايطي داشته باشد كه عبارت است از:

الف) واقف بايد اهليت داشته باشد، يعني شخص بايد عاقل، بالغ، مختار و رشيد باشد.

ب) واقف بايد مالك مالي باشد كه وقف مي كند. اين مالكيت با ارائه مدارك مثبته مالكيت توسط او مشخص مي شود.

ج) واقف بايد براي عمل وقف قصد و رضايت داشته باشد و اگر وقف وي از روي اكراه باشد، چنين وقفي صحيح نيست.

متداولترين دعاوي ملكي كدام است؟

يك وكيل پايه يك به عنوان وكيل ملك و وكيل ملكي مجرب بيشتر با دعاوي و پرونده هاي ذيل سرو كار دارد:

۱) الزام به تنظيم سند رسمي

مرحله آخر فروش و انتقال رسمي يك ملك ، حضور طرفين در دفاتر اسناد رسمي و تنظيم سند رسمي مي باشد كه معمولا فروشندگان به دلايل مختلف از انجام آن خودداري مي كنند. در اين صورت خريدار يا وكيل ملكي با مراجعه به مراجع قضايي، فروشنده را ملزم به تنظيم سند رسمي مي كند.

خريدار قبل از اقامه دعوي بايد با مشورت با وكيل ملكي با تجربه، اطمينان حاصل كند كه ملك مورد معامله در رهن يا بازداشت نباشد، زيرا دادگاه به انتقال ملكي كه در رهن ديگري يا بازداشت است راي نخواهد داد. در اين حالت بايد فك رهن مورد معامله را نيز از دادگاه بخواهد.

در نهايت هر گاه مالك حاضر به امضاي سند انتقال به نام خريدار نشود، نماينده دادگاه سند انتقال را در دفتر اسناد رسمي به نام خريدار امضاء مي كند.

۲) دستور تخليه

اجاره عقدي است كه به موجب آن مستاجر مالك منافع عين مستاجره مي شود و به تبع آن مي تواند در آن هر گونه دخل و تصرفي كند. اگر پس از پايان مدت قرارداد اجاره، مستاجر بدون تمديد قرارداد از تخليه ملك خودداري كند صاحب ملك مي تواند براي گرفتن دستور تخليه در صورتي كه ملك منزل مسكوني باشد به شوراي حل اختلاف محل وقوع ملك و در صورتي كه ملك تجاري باشد به دادگاه عمومي محل وقوع ملك رجوع نمايد.

۳) خلع يد

دعوي خلع يد، به آن دسته از دعاوي گفته مي شود كه در آن مالك از متصرف غير قانوني ملك خود شكايت نموده و از مراجع قضايي تقاضاي خلع يد متصرف از ملك را دارد. در دعاوي خلع يد، متصرف ابتدا به صورت قانوني و قراردادي و با اجازه مالك به انتفاع از ملك پرداخته اما پس از اتمام مهلت از پيش تعيين شده، از باز پس دادن ملك به مالك خود امتناع نموده و به صورت غير قانوني به تصرف ملك ادامه مي دهدبه دليل اينكه اكثر مردم در طرح دعواي خلع يد، تخليه يد، دستور تخليه و تصرف عدواني اشتباه مي كنند و اين باعث مي شود كه به هيچ نتيجه اي نرسند و دعواي آنها رد مي شود حتما پيشنهاد مي شود با وكيل پايه يك متخصص در امور ملك و اراضي به عنوان يك وكيل ملكي مجرب مشورت كنيد.

۴) تصرف عدواني

دعواي تصرف عدواني چه در بعد كيفري و چه در بعد حقوقي از جمله دعاوي ملكي متداول است.

در دعواي تصرف عدوانيريال فرد مي تواند از طريق حقوقي يا كيفري اقدام كند و در انتخاب آنها تا حدودي اختيار دارد، زيرا دعاوي كه به صورت حقوقي مطرح مي شوند، دوباره نمي توانند به روش كيفري اقامه شوند اما دعاوي كيفري را دوباره مي توان به روش حقوقي مطرح كرد. همين امر لزوم بهره گيري از وكيل ملكي را در دعاوي رفع تصرف عدواني تقويت مي كند. زيرا در هر يك از روش ها جريان پيگيري پرونده و طريقه اثبات دعوي تفاوت دارد.

۵) الزام به تحويل مبيع

فروشنده مكلف است پس از فروش ملك به مشتري، مبيع را به وي تحويل دهد، اما در مواردي فروشنده از اين امر سر باز مي زند، به خصوص در مواقعي كه زماني بين وقوع معامله و تنظيم سند رسمي وجود داشته باشد، به دليل سودجويي فروشنده از افزايش قيمت ها، اين مشكل بيشتر مشاهده مي شود. در هنگام بروز اين مشكل خريدار مي تواند با كمك وكيل ملكي، اقدام به طرح دعواي الزام به تحويل مبيع عليه فروشنده نموده و از اين طريق اقدام به دريافت ملك خريداري شده خود نمايد.

۶) رفع مزاحمت

دعوي رفع مزاحمت نيز از جمله دعاوي تصرف مي باشد و در آن، متصرف ملك از مزاحم در تصرف خود شكايت مي نمايد و به اين ترتيب، به رفع مزاحمت وي مي پردازد.

بازدید : 219
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

وكيل كيفري و وكالت در دعاوي كيفري و جزايي

وكيل كيفري كيست؟

وكيل كيفري كسي است كه در كليه دعواي كيفري از جمله : خيانت در امانت، كلاهبرداري، فروش مال غير، سرقت، قتل، فوت در تصادفات رانندگي، ديه، ضرب و جرح، نزاع، جعل و استفاده از سند مجعول، توهين، تجاوز به عنف، تهديد، آدم ربايي، مزاحمت تلفني، مواد مخدر مي تواند طرح شكايت نمايد.

در تمام امور كيفري طرفين مي توانند وكيل يا وكلاي مدافع خود را انتخاب و معرفي نمايند، وقت دادرسي به متهم، شاكي، مدعي خصوصي و وكلاي مدافع آنان ابلاغ خواهد شد.در صورت تعدد وكيل حضور يكي از وكلا براي تشكيل و رسيدگي كافي است.

در دعاوي كيفري حداكثر چند نفر وكيل ميتوانيم معرفي كنيم؟

در جرايم كيفري به طور معمول مي توان حداكثر دو وكيل به دادگاه معرفي كرد و در جرايمي كه در صلاحيت دادگاه كيفري يك است از جمله قصاص نفس، اعدام، حبس ابد، قطع عضو، جرايم سياسي و مطبوعاتي و… مي توان حداكثر سه وكيل معرفي نمود و در مرحله تحقيقات مقدماتي حداكثر يك وكيل معرفي نمايد.

در جرايمي كه مجازات آن سلب حيات يا حبس ابد است، چنانچه متهم اقدام به معرفي وكيل در مرحله اول يعني در دادسرا ننمايد، بازپرس در اين مرحله براي وي وكيل تسخيري انتخاب مي نمايد.

وكيل كيفري و وكالت در دعاوي كيفري و جزايي

مدارك لازم جهت طرح پرونده كيفري چيست؟

1- تنظيم شكوائيه

2- كپي شناشنامه و كارت ملي شاكي

3- وكالت نامه وكيل در صورت داشتن وكيل

4- مشخصات مشتكي عنه ( در صورت مشخص بودن )

در دعواي كيفري علاوه بر مجازات متهم طبق قانون مجازات اسلامي در مواردي مجرم محكوم ملزم به جبران خسارات وارده به شاكي مي باشد.

در دعاوي كيفري با توجه به اهميت جرايم و تخصصي بودن آن و به دليل ضمانت اجراي آن كه مجازات قانوني مي باشد، پس بنابراين بهتر است شاكي و متهم با وكيل كيفري مجرب و با تجربه مشورت و مشاوره حقوقي نموده تا با اخذ تصمصيم درست و در كوتاهترين زمان ممكن به بهترين نتيجه برسند.

وكيل كيفري بر خلاف وكيل حقوقي نمي تواند در كليه دعواي كيفري قبول وكالت نمايد، از جمله دعاوي كيفري اي كه قابليت طرح در ديوان عالي كشور را دارد، اين نوع دعاوي را فقط وكلاي پايه يك مي تواند قبول وكالت نمايد.

تفاوت دعاوي كيفري و دعاوي حقوقي

برخي از دعاوي مانند دعوي مطالبه وجه چك ، به دو صورت كيفري و حقوقي قابل طرح هستند اما مراجعان، اغلب با ويژگي هاي هر يك از اين دعاوي و تفاوت ها و مراحل آن آشنايي ندارند و چه بسا به دليل اين عدم آشنايي دچار سرگرداني در مراجع قضايي شده و مدت زمان لازم براي به نتيجه رسيدن پرونده آنها به طول مي انجامد. از تفاوت هاي دعاوي كيفري و حقوقي مي توان به موارد زير اشاره نمود:

  • در دعاوي كيفري، دادگاه پس از اثبات اتهام متهم، وي را به تحمل مجازات محكوم مي كند اما در دعاوي حقوقي، دادگاه، خاطي را ملزم به جبران حقوق قانوني فرد زيان ديده يا خوانده مي نمايد.
  • دادخواست حقوقي حتماً بايد در برگه مخصوص دادخواست تنظيم شود اما شكايت دعاوي كيفري مي تواند در هر برگه اي تنظيم شود.
  • در دعاوي حقوقي، با رضايت خواهان دعوا خاتمه يافته و پرونده بسته مي شود، اما در بسياري از دعاوي كيفري، حتي با وجود رضايت شاكي يا مجني عليه نيز پرونده خاتمه نمي يابد و آثار معنوي جرم بايد جبران شود.
  • شاكي، مشتكي عنه يا متهم و اتهام در دعاوي كيفري به ترتيب هم رديف خواهان، خوانده و خواسته در دعاوي حقوقي است.
  • در دعاوي كيفري، ابلاغ دعوا به متهم توسط احضاريه انجام مي شود در حاليكه اين ابلاغيه در دعاوي حقوقي توسط اخطاريه انجام مي شود.
  • وكيل كيفري بايد تجربه وكالت در دعاوي كيفري را داشته باشد.
بازدید : 240
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

منظور از طلاق توافقي چيست؟

همه چيز درباره طلاق توافقي و شرايط مختلف آن

طلاق توافقي نوعي طلاق است كه به صورت توافق در بين زوجين اي كه با مشكلاتي غير قابل حل در پس از ازدواج رو به رو ميشوند شكل ميگيرد. در طلاق توافقي تمامي شرايط و موارد مورد توافق به زوجين بستگي دارد و لازم است با دقت و با فرصت كافي اين موارد مورد بحث قرار گرفته و نتيجه نهايي در هر مورد يادداشت شود.

چه مواردي منجر به طلاق توافقي در بين زوجين ميشود؟

از مهم ترين اين موارد كه لازم است در مورد آنها بين زوجين به توافق رسيده شود مي توان به مهريه مورد پرداخت و يا بخشش آن، چگونگي حضانت فرزندان پس از طلاق، نفقه و نحوه تقسيم جهيزيه و در صورت نياز هزينه خانه دانست.

همه چيز درباره طلاق توافقي و شرايط مختلف آن

مراحل اخذ طلاق توافقي به چه صورت است؟

پس از به جمع بندي رسيدن موارد فوق، زوج جهت انجام طلاق توافقي به دادگاه خانواده مراجعه خواهند نمود و پس ار درخواست صدور گواهي عدم امكان سازش و پر كردن مطالب مورد درخواست درخواست طلاق توافقي را خواهند نمود.

پس از ارائه درخواست به دادگاه، روال بعدي در طلاق توافقي تقريبا مشابه طلاق عادي پيگيري خواهد شد و مراحل قانوني طي خواهد شد.

همه چيز درباره طلاق توافقي و شرايط مختلف آن

معمولا پس از ارائه درخواست طلاق به دادگاه توسط زوجين؛ دادگاه به ايشان تكليف مي كند تا هر يك از زوجين شخص بي طرف و داوري را از ميان بستگان خود انتخاب و به دادگاه معرفي نمايند تا در صورت امكان و با پا در مياني آنها زوجين از طلاق صرف نظر نمايند.

در صورتيكه اين راهكار مشكل زوجين را برطرف نكرد، پس از ارائه گزارش نهايي به دادگاه و بررسي توافق هاي انجام شده در زوجين راي نهايي صادر خواهد شد.

راي دادگاه پس از درخواست طلاق توافقي به چه صورت مشخص ميشود؟

راي دادگاه قضايي پس از بررسي طلاق توافقي در قالب يك گواهي صادر خواهد شد كه اين گواهي به گواهي عدم امكان سازش زوجين تلقي مي شود. گواهي ياد شده ۳ ماه از زمان اعلام دادگاه اعتبارخواهد داشت و در اين بازه زماني زوجين يا وكلاي آن ها مي توانند جهت ثبت طلاق از نوع توافقي به دفاتر ازدواج و طلاق مراجعه كنند.

همه چيز درباره طلاق توافقي و شرايط مختلف آن

هزينه طلاق توافقي چقدر است؟

اين روز ها ارائه هر خدماتي به صورت تخصصي و يا غير تخصصي با اخذ هزينه اي همراه است. در رشته هاي حقوق نيز با توجه به حساسيت بالاي پرونده هاي حقوقي و همچنين ميزان تجربه وكيلي كه قصد قبول پرونده و دفاع از حقوق را دارد، اين مورد نقش بالايي را ايفا ميكند.

با توجه به نمودار آمار دعاوي حقوقي، اين مورد را مشخص مي نمايد كه انواع طلاق و به خصوص طلاق توافقي سالاته مورد طلاق توافقي از اهميت بالايي برخوردار است و سهم بالايي را در دعاوي حقوقي به خود اختصاص ميدهد.

در ادامه به مواردي كه لازم است در مورد هزينه طلاق توافقي و همچنين هزينه وكالت طلاق توافقي بدانيد به صورت مختصر و مفيد خواهيم پرداخت تا با اطلاعاتي بيشتر و با چشماني باز اين مهم را بررسي نماييد.

همه چيز درباره طلاق توافقي و شرايط مختلف آن

همانطور كه مستحضر هستيد ميدانيم كه هزينه موارد تخصصي وكالت بسته به رتبه و پايه وكيل هاي حقوقي متفاوت مي باشد كه اين مورد بسته به تجربه وكيل حقوقي و همچنين پرونده هايي كه آن وكيل و يا موسسه حقوقي كه در آن كار ميكند با موفقيت و با رضايت كامل مشتري حل نموده است بستگي دارد.

چه مواردي در تخمين هزينه طلاق توافقي نقش دارند؟

هزينه طلاق توافقي و همچنين هزينه وكالت طلاق توافقي نيز از اين قانون طبعيت مي كند و بسته به موارد مد نظر زوج مراجعه كننده و همچنين آساني و يا دشواري پرونده پس از بررسي اوليه پرونده مشخص و تخمين زده خواهد شد. همجنين بايد اين مورد را نيز مد نظر داشته باشيد كه در اكثر موارد اين پرونده ها صرفا يك پرونده كوچك و جمع و جور نيستند بلكه اكثرا در صورت عدم سازش دو طرف در موارد و بند هايي از پرونده، به پرونده هاي مجزا و جداگانه اي نيز تقسيم خواهند شد كه حل و فصل صحيح آنها به زمان زيادي نياز خواهد داشت.

همه چيز درباره طلاق توافقي و شرايط مختلف آن

حتما قبل از اقدام به طلاق توافقي از متخصصين مشاوره بگيريد…

بهترين راه اين است كه جهت دريافت مشاوره و تخمين هزينه جهت هزينه طلاق توافقي و همچنين هزينه وكالت طلاق توافقي به كارشناسان وكالت حقوقي امور خانواده مؤسسه حقوقي پندار از طريق ارسال فرم درخواست مشاوره يا تماس تلفني و به آساني بهره مند شويد.

منبع: موسسه حقوقي پندار

بازدید : 258
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

موسسه حقوقي يا نهاد هاي حقوقي مراكزي اعم از دولتي و يا خصوصي هستند كه مردم جهت احقاق حقوق خود به آنها مراجعه و وكلاي متخصص اين مراكز براي احقاي حقوق مردم تلاش خواهند نمود. در صورتي كه نياز به يك موسسه حقوقي مناسب و خوب داشته باشيد ممكن است اين موضوع براي شما نيز سوال شود كه آيا موسسه هاي حقوقي و وكيل هاي آنها قابل اعتماد مي باشند و همچنين معيار هاي پيدا كردن يك موسسه حقوقي خوب چيست و به چه وكيل هايي مي توان اعتماد نمود؟ زيرا معمولا پيگيري هاي مورد نياز جهت رفع مشكلات حقوقي زمان بر بوده و طبعا شما هم نمي خواهيد از افرادي باشيد كه پس از صرف ماه ها زمان و همچنين پرداخت هزينه هاي متعدد به نتيجه متناسب و دلخواه دست نيابيد.

لذا با توجه به توضيحات فوق و در نظر گرفتن نگراني هاي هر شخص و جدا از استرسي كه در پيگري مشكلات حقوقي بر هر فردي ناشناخته نيست اولين گام در انتخاب يك وكيل خوب مراجعه به يكموسسه حقوقي خوب و معتبر مي باشد كه با توجه به وجود تعداد زيادي موسسه در جامعه و هر شهر انتخاب اين امر ممكن است امري زمان بر بوده و نياز به كنكاش و صبر و حوصاله زيادي خواهد داشت.

در حالت كلي وظيفه و كار يك موسسه حقوقي در كنار هم جمع كردن چندين وكيل متخصص در زمينه هاي مختلف مي باشد كه در صورت مراجعه افراد معمولي كه همون مشتري ها خواهند شد توانايي ارائه كامل و پاسخگو و همچنين متناسب به نيازي هاي مشتري را داشته باشند.

موسسه هاي حقوقي ميتوانند كه خدمات متنوعي را با در نظر گرفتن وسعت سازمان ارائه دهند كه اين خدمات مي تواند از قبول دعاوي و شكايات كوچك شروع شود و تا حل اختلافات سازماني و نهاد هاي دولتي پيشرفت داشته باشد.

واضح است كه يك فرد نمي تواند به تنهايي در رشته ها و گرايش هاي متعدد و متفاوت علم حقوق تخصص داشته باشد لذا لازم است هر موسسه حقوقي از چندين وكيل پايه يك كه هر كدام بر علم و اطلاعات متفاوت ولي در حد تخصصي اشراف دارد ياري گيرد.

امروزه موسسه هاي حقوقي نظير موسسه حقوقي پندار در زمينه هاي متعددي امكان ارائه خدمات به مراجعين عزيز را دارند و همچنين امكان معرفي كامل خدمات قابل ارائه و زمان حدودي مورد نياز جهت پيگيري دعاوه و موارد مورد نظر مراجعين عزيز را خواهند داشت.

خدمت به شما وظيفه ماست.

طلاق توافقي نوعي طلاق است كه به صورت توافق در بين زوجين اي كه با مشكلاتي غير قابل حل در پس از ازدواج رو به رو ميشوند شكل ميگيرد. در طلاق توافقي تمامي شرايط و موارد مورد توافق به زوجين بستگي دارد و لازم است با دقت و با فرصت كافي اين موارد مورد بحث قرار گرفته و نتيجه نهايي در هر مورد يادداشت شود.

از مهم ترين اين موارد كه لازم است در مورد آنها بين زوجين به توافق رسيده شود مي توان به مهريه مورد پرداخت و يا بخشش آن، چگونگي حضانت فرزندان پس از طلاق، نفقه و نحوه تقسيم جهيزيه و در صورت نياز هزينه خانه دانست.

پس از به جمع بندي رسيدن موارد فوق، زوج جهت انجام طلاق توافقي به دادگاه خانواده مراجعه خواهند نمود و پس ار درخواست صدور گواهي عدم امكان سازش و پر كردن مطالب مورد درخواست درخواست طلاق توافقي را خواهند نمود.

پس از ارائه درخواست به دادگاه، روال بعدي در طلاق توافقي تقريبا مشابه طلاق عادي پيگيري خواهد شد و مراحل قانوني طي خواهد شد.

معمولا پس از ازائه درخواست طلاق به دادگاه توسط زوجين؛ دادگاه به ايشان تكليف مي كند تا هر يك از زوجين شخص بي طرف و داوري را از ميان بستگان خود انتخاب و به دادگاه معرفي نمايند تا در صورت امكان و با پا در مياني آنها زوجين از طلاق صرف نظر نمايند.

در صورتيكه اين راهكار مشكل زوجين را برطرف نكرد، پس از ارائه گزارش نهايي به دادگاه و بررسي توافق هاي انجام شده در زوجين راي نهايي صادر خواهد شد.

راي دادگاه قضايي پس از بررسي طلاق توافقي در قالب يك گواهي صادر خواهد شد كه اين گواهي به گواهي عدم امكان سازش زوجين تلقي مي شود. گواهي ياد شده 3 ماه از زمان اعلام دادگاهاعتبار خواهد داشت و در اين بازه زماني زوجين يا وكلاي آن ها مي توانند جهت ثبت طلاق از نوع توافقي به دفاتر ازدواج و طلاق مراجعه كنند.

وكيل خانواده شايد نام شغل و گرايشي از رشته وكالت و حقوق است كه كمتر نام آن را شنيده باشيد زيرا خانواده خود يكي از بنياني ترين و همچنين ابتدايي ترين بخش هاي تشكيل دهنده جامعه مي باشد كه اكثرا با علاقه مرد و زن به يكديگر ممكن است كمتر با مشكلاتي در حد حقوقي و قانوني رو به رو شود.

البته اين تفكر مقداري سنتي است زيرا در خانواده هاي امروزي بروز مشكلات مختلف و دعاوي حقوقي متعدد به امري گريز ناپذير تبديل شده است كه برخي از اين مشكلات با پا در مياني بزرگان هر خانواده و به سنتي قابل رفع نبوده و لازم است از يك متخصص و آشنا به قانون و حقوق طرفين كمك گرفته شود. اين فرد در صورتي كه مطالعات حقوقي و تحصيلات دانشگاهي مرتبط در اين زمينه داشته باشد از وي با نام وكيل خانواده ياد خواهد شد كه اين فرد در گرايش وكالت حقوقي امور خانواده تحصيلات تخصصي و زيادي داشته است.

پس از ازدواج مرد و زن از لحاظ قانوني و شرعي نسبت به يكديگر و همچنين فرزندان خود مشمول حقوق و تكاليفي خواهند شد كه در صورتي كه هر يك از طرفين به دليل و يا دلايلي از اين تكاليف سر باز زند و در صورتي كه با پا در مياني ريش سفيدان خانواده هاي طرفين مشكل قابل برطرف نباشد جهت جلوگيري از بروز طلاق و جدايي لازم است از يك فرد به عنوان وكيل خانواده كمك گرفته شود.

در توضيج بيشتر تكاليف مرد و زن نسبت به يكديگر كه در پيشتر ياد شد مي توان به مواردي چون رفتار حسنه و مناسب دو طرف، كمك و ياري در مشكلات زندگي و همچنين تربيت فرزندان، رياست صحيح امور مالي خانواده از سمت مرد و همچنين مديريت كامل خانه با زن اشاره نمود. همچنين سكونت خانواده در منزلي كه شوهر و مرد خانواده تعيين ميكند لازم است صورت پذيرد و نفقه زن شامل خوراك، پوشاك و ديگر مايحتاج زندگي و خرجي ماهانه بر عهده مرد به صورت دائم مي باشد.

مورد مهمي كه در اينجا شايان ذكر است اين است كه مرد نميتواند در دارايي هاي شخصي و يا وراثتي زن دخل و تصرفي كند و قانونا و شرعا اين دارايي به زن متعلق است.

وكيل خانواده مي تواند در اين موارد و همچنين موارد پرداخت نفقه كمك شاياني به خانواده ها نمايد و با ارائه مشاوره صحيح و مناسب و همچنين در زمان مناسب از بروز جدايي و طلاق بر اثر عدم رعايت اين موارد از طرفين جلوگيري نمايد.

مشاوره حقوقي و وجود شخص و وكيلي آگاه و با اطلاعات در زندگي متمدن و روزمره اين روزها به امري رايج و همگاني تبديل شده است. امروزه هر شخصي جهت انجام و يا شروع كسب كار و يا دريافت مشاوره در مورد انجام كارهايي كه لازم است انجام دهد و يا قرارداد هايي كه لازم است با افراد ديگر چه در زمينه كسب و كار و يا در زمينه هايي نظير خريد و فروش زمين، ملك ، اجاره املاك و مستقلات، رهن و يا فروش ملك و خانه و يا همچنين مغازه و غيره منعقد نمايد يكي از ملزومات خود مي داند كه با يك فرد خبره و ترجيحا آشنا به علم حقوق و وكالت در مورد مفاد قرارداد و مواردي كه لازم است حتما در قرار داد براي رسيدن به موارد مد نظر خود به آنها به صورت مستقيم و يا غير مستقيم اشاره شود مشورت نمايد.

به اين نوع دريافت مشورت و مشاوره در علم حقوق به مشاوره حقوقي اشاره مي شود.

بسته به موضوعي كه قصد دريافت مشاوره در مورد آن را داريد، زمان مراجعه به يك مشاور حقوقي مي تواند متفاوت باشد. براي مثال در مورد مشاوره حقوقي خانواده و همچنين مشاور حقوقي ازدواج و يا طلاق عموما تنها در صورت بروز مواردي خاص و غير قابل حل از سمت زوجين و يا ريش سفيد هاي خانواده هاي آنها به مشاورين حقوقي ازدواج مراجعه مي شود.

ولي در صورتي كه دستي در كسب و كار داشته باشيد و هفته اي چند قرار داد با شركت هاي مختلف ببنديد لزوم وجود يك مشاور حقوقي متخصص در اين زمينه را حتما حس خواهيد نمود.

موسسه حقوقي پندار با كادري مجرب از وكيلان پايه يك دادگستري در زمينه هاي مختلف همه روزه آماده ارائه مشاوره به صورت تلفني و يا حضوري به شما مراجعين محترم مي باشد و مي توانيد همين حالا اقدام به تماس با اين مركز جهت دريافت مشاوره حقوقي و يا موارد ديگر نماييد.

آيا ميدانيد وكالت دعاوي كيفري چست؟

وكالت دعاوي كيفري به بخشي از علم حقوق و وكالت گفته ميشود كه مربوط به شكايت كيفري مي شود و در اين نوع شكايت پس از اينكه شخصي مرتكب عملي خلاف قانون شود و قانونا مجرم شناخته شده باشد، پس از اعلام نظر قطعي دادگاه مي تواند با مشورت با يك فرد متخصص و وكيل آشنا به امور كيفري اقدام به تنظيم شكواييه اي منظم و دقيق نمايد و درخواست تجديد حكم دادگاه را به همراه باز بيني پرونده ارسال نمايد.

اين شكايت از نوع كيفري دسته بندي خواهد شد و ممكن است هم رده شكايت حقوقي دسته بندي شود در صورتيكه به صورت كامل شكايت كيفري با شكايت حقوقي متفاوت مي باشد و وكلاي متخصص در اين دو حوزه نيز از تخصص هاي متفاوتي بهره مي برند.

شكايات كيفري برخلاف شكايات حقوقي به صورت مكتوب و در فرمي خاص نوشته نمي شوند و وكلاي كيفري، در صورت مراجعه شخص به آنها ابتدا اقدام به بررسي كلي و از ابتداي پرونده خواهند نمود و پس از انجام بررسي هاي لازم اقدام به تنظيم شكوائيه اي دقيق و مستند و همچنين مستدل براي دادگاه خواهند نمود و هر چه شخص وكيل در اين مورد و در حوزه تنظيم شكوائيه تخصص بيشتري داشته باشد شانس موفقيت پرونده در دادگاه بيشتر خواهد بود

شكايات و يا شكواييه هاي كيفري در دادسرا تنظيم مي شوند و به شخصي كه مورد شكايت مي باشد به اصلاح مشتكي عنه گفته ميشود.

در ارائه شكواييه نام و مشخصات كامل و صحيح فرد لازم مي باشد و همچنين لازم است به آدرس پستي دقيق فرد نيز اشاره شود.

در ادامه اصطلاحاتي كه در اين مورد كاربرد دارد را به زبان ساده و آسان اشاره خواهيم كرد:

برگه دعوت متهم به دادگاه= احضاريه

شكايت كننده= شاكي

طرف مورد شكايت = متشاكي، متهم، مشتكي عنه

در مقاله وكالت دعاوي كيفري ميتوانيد اطلاعات بيشتر و كاملتري در اين مورد به دست آوريد.

وكيل ملكي كه از آن با نام وكالت حقوقي دعاوي ملكي نيز ياد ميشود، به وكلايي گفته ميشود كه تخصص آنها در حل و فصل دعواهاي ملكي است. منظور از ملك را ميتوان به هر گونه دارايي فردي، شخصي، شركتي و يا ارگاني بست داد مانند زمين، باغ، خانه، ويلا و ...

در كنار موارد فوق مي توان به موارد در قبل ياد شده موارد تجاري نظير شركت، كارخانه، سوله، انبار و ديگر موارد را نيز افزود.

در صورتي كه نخواهيم در مقياس بزرگ، رسمي و تجاري به مفهوم و كاربرد وكيل ملكي اشاره كنيم، به صورت ساده و روان مي توان به از اين رشته از وكالت به اين مورد اشاره نمود كه كار اين اشخاص ارائه مشاوره در مورد خريد و فروش زمين و هر نوع املاك و مستقلات است لذا در صورتيكه اطلاعات زيادي در مورد خريد زمين و چگونگي انجام آن و همچنين موارد مهمي كه لازم است در سند و قرارداد ها ذكر شود از موارد اوليه و پيش پا افتاده تا شرايط تمليك و تخليه ساكنين قبلي و يا موارد ديگر نداريد بهتر است مشاوره با يك وكيل ملكي و فرد آگاه و متخصص در مورد حل و فصل دعواهاي حقوقي را در بالاترين خط ليست كارهايي كه لازم است انجام دهيد قرار دهيد.

در كنار مواردي كه اشاره شد دريافت مشاوره از يك وكيل ملكي آشنا به حرفه و فنون گفتار بسيار در موارد ديگر كه ممكن است پس از خريد زمين و امضاي سند نيز پيش آيد مي تواند به شما كمك نمايد و از اين موارد ميتوان به منصرف شدن فروشنده از فروش به هر دليلي و يا انصراف از فروش توسط مالك قبلي اشاره نمود.

همچنين عدم تخليه در زمان مقرر نيز امري رايج در خريد و فروش ملك مي باشد كه توسط شخص مستاجر كه ملك را اجاره كرده است و يا شخص مالك كه خود در ملك سكونت مي كند ممكن است پيش آيد.

به صورت كلي و در يك جمع بندي خلاصه و جمع و جور مي توان گفت وكيل ملكي خوب شخصي است كه در تمامي اين موارد ميتواند راهكارهاي متعددي را به شما ارائه دهد تا با حداقل دردسر مشكلات را به صورت كاملا حقوقي و محكم حل نماييد.

بهترين وكيل طلاق توافقي در تهران چه كسي است؟

بنيان خانواده محلي امن و همراه با آرامش براي اكثر كساني است كه ازدواج كرده اند ولي در مواردي از ابتدا و يا به مرور و با گذشت زمان، مرد و زن با مشكلاتي در زندگي رو به رو ميشوند كه امكان حل و رفع مشكل را به صورت مسالمت آميز نخواهند داشت. در اين موارد معمولا افراد درجه اول خانواده نظير پدر و مادر و همچنين برادر و خواهر جهت پا در مياني و رفع مشكل تلاش خواهند نمود.

در صورتيكه مشكل زوجين قابل حل نباشد بهتر است قبل از دير شدن و گذشت زمان زيادي از بروز مشكلات ، زن و مرد به يك وكيل آشنا به امور طلاق و ترجيحا تلاق توافقي مراجعه نمايند. در صورتي كه زوجين به اين مرحله برسند حتما به دنبال بهترين وكيل طلاق توافقي خواهند گشت.

البته در اين موارد مراجعه به يك روانشناس متخصص در امور ازدواج و تلاق نيز خالي از لطف نخواهد بود و ممكن است ارائه مشاوره اين فرد از جدا شدن زوجين جلوگيري كند.

در هر صورت بهترين وكيل طلاق توافقي شخصي نخواهد بود كه به آساني در ميان آگهي ها و تبليغات گسترده وكلا پيدا كنيد لذا بهتر است در اين مورد از اطرافيان خود مشاوره بگيريد و يا از اشخاصي كه در اين مورد تجربه هايي را داشته اند و به وكلايي مراجعه نموده اند در مورد تجربه شان سوال نماييد.

در كنار موارد فوق و بررسي هايي كه لازم است انجام دهيد ميتوانيد سراغ بهترين وكيل طلاق توافقي در تهران را از موسسه حقوقي پندار با كادري كاملا مجرب در امور طلاق و ازدواج نيز بگيريد، البته اين شخص براي هر فرد مي تواند متفاوت باشد و نقاط قوت متفاوتي را داشته باشد ولي امتحان بعضي موارد ارزشمند خواهد بود و ممكن است نتايج مثبتي در پي داشته باشد. امكان مشاوره رايگان به صورت كتبي و يا تلفني نيز وجود دارد.

وكيل پايه يك دادگستري شايد عبارتي باشد كه در بيشتر تابلو هاي وكالت ديده ايد، بله! همانطور كه مي دانيد وكيل هاي حقوقي درجه بندي ها و رده بندي هاي مختلفي دارند كه در علوم مختلف علم حقوق فعاليت دارند.

يك وكيل خوب و متخصص مانند يك پزشك متخصص لازم است به صورت كامل مورد اعتماد موكل و يا فرد مراجعه كننده باشد زيرا تخصص متناسب با مورد مد نظر و تحت پيگيري از اركان بسيار مهم و بعضا حياتي در زمينه وكالت و موفقيت در دادگاه و دادرسي نهايي مي باشد.

وكيل پايه يك دادگستري به كمك دانش و تجربه خويش، يك متخصص تمام عيار در دفاع از حقوق موكل خود مي باشد و پس از سالها تجربه و انجام دفاعيات مختلف به اين مرحله در شغل خود سيده است و شخص مصمم در دستيابي به حقوق قانوني خود و موكل خويش مي باشد.

به عبارت ديگر ميتوان گفت يك وكيل پايه يك دادگستري متخصص و مجرب شخصي است كه به مراجعه كنندگان و موكلان خود به خوبي و به صورت كامل مشاوره حقوقي مي دهد، جهت حل و فصل پرونده به بهترين وجه اسناد و موارد قانوني را مطرح مي كند ، و در شرايطي كه مراجعه كننده از وي بخواهد در دادگاه حضور يافته و از موكل خود به خوبي دفاع خواهد نمود.

البته به اين مورد نيز لازم است توجه نمود كه وكلاي پايه يك دادگستري نسبت به ديگر وكلا از حقوق دريافتي بالاتري برخوردار مي باشند و اين مورد به دليل تجربه كاري بيشتر اين افراد مي باشد.

در صورتي كه نياز به انتخاب يك وكيل پايه يك دادگستري داريد ، مي توانيد به صورت مكتوب و از طريق ارسال فرم درخواست مشاوره يا تماس تلفني با مؤسسه حقوقي پندار تماس حاصل نموده و مشاوره هاي لازم در اين مورد را دريافت نماييد و با مزاياي انتخاب يك فرد خبره در حل و فصل موارد حقوقي آشنا شويد.

وكيل ارث شخصي است كه در زمينه حقوقي و مالي تخصص داشته و در موارد لزوم و يا وجود شبهه در تقسيم ارث مي توان به اين شخص مراجعه نمود.

ارث را مي توان از مهمترين حقوق مالي و اقتصادي دانست كه در هر خانواده اي به صورت كلي وجود دارد. در عرف قانون اساسي ايران زن در مواقعي ممكن است از ارث واگذار شده به وي از مرد كمتر يا حتي نصف مرد بهره‌مند شود

البته در توضيح بيشتر در اين مورد لازم است اين مورد را مد نظر قرار داد كه شايد اين امر دليلي جز اين كه مديريت مالي و دخل و خرج و مخارج زندگي در اكثر خانواده هاي ايراني برعهده مرد مي باشد نداشته باشد و با توجه به بالا بودن خرج هاي زندگي در زندگي امروزه جايي براي پس انداز شخصي باقي نمي‌ماند، البته هميشه به اين صورت نيست؛ با توجه به نوع ارثيه و مقدار تقسيم سهم ممكن است زن به طور مساوي با مرد ارث برده يا حتي در مقاطعي صاحب ارث بيشتري از مرد شود.

وكيل ارث شاخه اي از علم وكالت مي باشد كه به صورت كاملا قانوني و بدون وجود شبهه مشاوره هاي لازم را به وارثين جهت اعاده هر چه بهتر حقوق و مزايا ميدهد.

در موسسه حقوقي پندار وكيل ارث به صورت كامل پرونده هاي موروثي را بررسي نموده و پس از مطالعه كامل مفاد قرارداد و پرونده بهترين مشاوره را به مراجعه كنندگان عزيز ارائه مي دهد.

ماده ۸۶۱ قانون مدني موجبات ارث بردن از متوفي را دو امر بيان كرده است كه نسبت و سبب است. زن پس از آن كه به عقد دائمم مرد درآمد سببيت آن كه همان زوجيت است حاصل مي‌شود، البته ماده ۸۶۴ بيان مي‌دارد كه «از جمله اشخاصي كه به موجب سبب ارث مي‌برند هر يك از زوجين است كه هنگام فوت ديگري زنده باشد.»
قسمت دوم، شرط زنده بودن زن را هنگام فوت همسر بيان مي‌دارد كه اگر چنين نباشد هيچ ارثي از بابت سهم زن به فرزندانن و بستگان وي از مال شوهر تعلق نمي‌گيرد.

در صورتي كه به دنبال يك وكيل ارث متخصص و مجرب مي باشيد لازم است تحقيقات گسترده اي در اين مورد انجام دهيد و در صورت تمايل ميتوانيد از كارشناسان مجرب و متخصص موسسه حقوقي و وكالت پندار در اين مورد كمك بگيريد.

هزينه طلاق توافقي چقدر است؟

اين روز ها ارائه هر خدماتي به صورت تخصصي و يا غير تخصصي با اخذ هزينه اي همراه است. در رشته هاي حقوق نيز با توجه به حساسيت بالاي پرونده هاي حقوقي و همچنين ميزان تجربه وكيلي كه قصد قبول پرونده و دفاع از حقوق را دارد، اين مورد نقش بالايي را ايفا ميكند.

با توجه به نمودار آمار دعاوي حقوقي، اين مورد را مشخص مي نمايد كه انواع طلاق و به خصوص طلاق توافقي سالاته مورد طلاق توافقي از اهميت بالايي برخوردار است و سهم بالايي را در دعاوي حقوقي به خود اختصاص ميدهد.

در ادامه به مواردي كه لازم است در مورد هزينه طلاق توافقي و همچنين هزينه وكالت طلاق توافقي بدانيد به صورت مختصر و مفيد خواهيم پرداخت تا با اطلاعاتي بيشتر و با چشماني باز اين مهم را بررسي نماييد.

همانطور كه مستحضر هستيد ميدانيم كه هزينه موارد تخصصي وكالت بسته به رتبه و پايه وكيل هاي حقوقي متفاوت مي باشد كه اين مورد بسته به تجربه وكيل حقوقي و همچنين پرونده هايي كه آن وكيل و يا موسسه حقوقي كه در آن كار ميكند با موفقيت و با رضايت كامل مشتري حل نموده است بستگي دارد.

هزينه طلاق توافقي و همچنين هزينه وكالت طلاق توافقي نيز از اين قانون طبعيت مي كند و بسته به موارد مد نظر زوج مراجعه كننده و همچنين آساني و يا دشواري پرونده پس از بررسي اوليه پرونده مشخص و تخمين زده خواهد شد. همجنين بايد اين مورد را نيز مد نظر داشته باشيد كه در اكثر موارد اين پرونده ها صرفا يك پرونده كوچك و جمع و جور نيستند بلكه اكثرا در صورت عدم سازش دو طرف در موارد و بند هايي از پرونده، به پرونده هاي مجزا و جداگانه اي نيز تقسيم خواهند شد كه حل و فصل صحيح آنها به زمان زيادي نياز خواهد داشت.

بهترين راه اين است كه جهت دريافت مشاوره و تخمين هزينه جهت هزينه طلاق توافقي و همچنين هزينه وكالت طلاق توافقي به كارشناسان وكالت حقوقي امور خانواده مؤسسه حقوقي پندار از طريق ارسال فرم درخواست مشاوره يا تماس تلفني و به آساني بهره مند شويد.

بازدید : 256
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

وكيل قتل و يا وكيل دعاوي جرم قتل به چه كسي گفته ميشود؟

قتل را مي توان يكي از شناخته شده ترين پرونده هاي مورد ارجاع و قابل بررسي توسط وكلا و موسسات حقوقي دانست. گفته ميشود كه قتل از زماني بسيار دور در بين انسان ها پيش آمده و در روايات مختلف در اديان مختلف به طريق مختلف از آن ياد شده است و در دين اسلام نيز از گناهان كبيره به شمار ميرود.

قتل در حالت كلي به دو گروه قتل عمد و قتل غير عمد تقسيم ميشود كه از روي هدف و نيت قاتل و همچنين وضعيت مقتول قبل و بعد از اركاب جرم تخمين زده ميشود.

بر اساس قوانين حقوقي كشور عزيزمان ايران قتل به سه دسته بندي عمد، شبه عمد و خطاي محض تقسيم ميشود.

بر اساس ماده 290 در قانون مجازات اسلامي، مصاديق قتل عمد به صورت كامل توضيح داده شده است.

بر اساس اين ماده در صورتي كه شخص قاتل با نيت و هدف قبلي و همچنين آمادگي جهت ارتكاب جرم، اقدام به انجام عملي جهت كشتن مقتول نمايد اين جرم به قتل عمد استناد ميشود.

در پرونده هاي رسيدگي شده موارد متعددي نيز وجود دارد كه نفس فعل انجام شده كشنده و منجر به قتل نبوده است ولي مواردي نظير كهولت سن، ناتواني و يا سن پايين در فرد مقتول؛ منجر به گناهكار شناخته شدن فرد به قتل عمد در دادگاه شده است.

وكيل قتل در توضيح موارد ديگر ميتوان به اين مورد اشاره نمود كه در مواردي شخص نيت قبلي و يا قصدي جهت كشتن شخص را ندارد ولي به دلايلي نتيجه به قتل در مقتول منجر ميشود.

در اين مورد كه معمولا پس از معاينه پزشكي مقتول نتيجه آن مشخص ميشود شخص قاتلي مرتكب كوتاهي و يا اشتباهي غير قابل انكار در قبال مقتول ميشود كه اين امر به كشته شدن وي و بروز قتل شبه عمد ميشود.

در اين مورد ميتوان كشتن بيمار در جريان عمل جراحي بر اثر اشتباه پزشكي را اشاره نمود و همچنين كشته شدن شخصي ديگر در جريان شكار حيوانات بر اساس اشتباهات انساني

در ماده 291 قانون مجازات اسلامي به اين مورد به صورت كامل اشاره شده است.

جهت مطالعه مقاله وكيل قتل به صورت كامل ميتوانيد از لينك موجود استفاده نماييد و همچنين ميتوانيد از مشاوره وكلاي با تجربه موسسه حقوقي پندار بهره مند شويد.

بازدید : 244
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

شرايط عمومي پيمان چيست؟

شرايط عمومي پيمان در هر قراردادي لازم است مد نظر قرار گرفته شود كه اين مهم در مواردي نظير پيمانكاري و يا مهندسين مشاور در امر ساخت ساز بنا و ملك با توجه به هزينه بالاي اين موارد بسيار پر رنگ تر به نظر خواهد آمد.

در پروژه هاي مختلف ، كارفرما، پيمانكار و مهندسين مشاور نقش هاي اساسي و مهمي را در آغاز و انجام عمليات بازي ميكنند و انتخاب صحيح هر يك از اين عناصر نقش مهمي را در پينشرفت پروژه و سر انجام رسيدن آن به ارمغان خواهد آورد.

متاسفانه شرايط عمومي پيمان در ايران به موارد متعدد و مختلفي ارجاع ميشود كه تقسيم نادرست اين مورد مسبب سردر گمي مهندسين عمران و ناديده گرفتن و بي توجهي به اين مهم شده است.

در حالت كلي پيمان به مجموعه مدارك و اسناد طبق ماده دوم موافقتنامه طرفين گفته ميشود و شامل موارد اصلي نظير مشخصات اصلي پيمان، موضوع آن، توضيحات و در ادامه مبلغ و مدت ميشود كه در مواردي تبصره هايي نيز به صلاحديد طرفين به آن اضافه خواهد شد كه در متن به صورت كاملا شفاف به آنها اشاره خواهد شد.

همانطور كه اشاره شد عمده مفاد قرار پيمان را شرايط عمومي و خصوصي تشكيل خواهد داد. در توضيح بيشتر اين مورد ميتوان گفت كه شرايط عمومي عبارتند از مجموعه اي از مفاد و بندها كه حالت عمومي داشته و در پروژه هاي مختلف قابل استفاده و استناد مي باشند.

شرايط خصوصي مواردي است كه بهتر است با صلاحيت يك وكيل كار آشنا بسته به نياز هاي كارفرما و تعهدات پيمان كار منعقد شوند و مربوط به پروژه جاري مي باشد و اغلب اين موارد با در نظر گرفتن شرايط كلي كار و وضعيت كار تنظيم ميشوند و قانون واحدي كه براي آنها وجود دارد اين مورد است كه نبايد به هر نحوي شرايط عمومي را نقض كنند.

شرايط عمومي پيمان يكي از مهمترين مواردي است كه شخص كارفرما و پيمانكار لازم است نهايت توجه را در زمان نوشتن آن بكنند تا در آينده و مخصوصا در پروژه هاي طولاني مدت با مشكلي در اين زمينه روبه رو نشوند.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 104
  • بازدید سال : 154
  • بازدید کلی : 9246
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه